Khamis, 19 Mac 2009

cinta

Kongsi
cinta

Ya Allah,
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-mu
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaimu

Ya Muhaimin
jika aku jatuhcinta
jagalah cinta padanya agar tidak melebihi cintaku pada-mu

Ya Allah
jika aku jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padamu
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana..
jika aku jatuh hati
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling pada hati-mu

Ya Rabbul Izzati..
jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui
syahid di jalan-mu

Ya Allah ..
jika aku rindu
jagalah rinduku padanya
agar tidak lalai merindukan syurga-mu

Ya Allah
jika aku menikmati cinta kekasihmu
janganlah keni'matan itu melebihi keni'matan
indahnya bermunajat di spertiga malam terakhirmu

Ya Allah
jika aku jatuh cinta
pada kekasihmu
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga
melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya kepada-mu

Ya Allah
Engkau mengetahui hati2 ini telah berhimpun
dalam cinta padamu
telah berjumpa pada taat padamu
telah bersatu dalam da'wah padamu
telah berpadu dalam membela syariatmu
kukuhkanlah Ya Allah ikatkanlah
kekalkanlah cintanya
tunjuki jlan2nya
penuhilah hati2 ini dengan nurmu yang tidak pernah pudar
lapangkanlah dada kami dengan limpahan keimanan kepada -mu
dan keindahan bertawakkal di jalan-mu
Amin ya rabba 'alamin

unkown
disusun oleh
serikandi_syawal21@yahoo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan